«ПАРАШУТ» ДЛЯ НАШОЇ ЕКОНОМІКИ

рынок
09:03, 07 Березень 2019

«Ринки, як і парашути, спрацьовують тільки, якщо вони відкриті» — Колишній канцлер ФРН Гельмут Шмідт.

І те, що Євросоюз з 1 січня н. р. відкрив свої ринки для українських виробників, має стати для економіки нашої країни свого роду «парашутом», який дозволить плавно і поступово «приземлитися» на омріяній території європейського економічного простору. Зона вільної торгівлі з ЄС — це шанс і для багатьох одеських підприємств і фірм знайти ринки збуту своєї продукції. Тим більше, що є серед них і такі, для кого «приземлення» — пройдений етап, і хто вже успішно підкорив території ЄС.

Одеський кабель для світової Мережі

Головною умовою успіху українських виробників на ринках європейських країн є якість продукції за конкурентоздатних цін. Цим відрізняється ПАТ «Одескабель», яке постачає в країни Східної і Західної Європи телекомунікаційні кабелі. Завод успішно оволодів виробництвом волоконно-оптичних кабелів, а потім і цифрового LAN— кабелю для комп'ютерних мереж і передачі даних. Для ведення успішних продажів розроблена і впроваджена інтегрована система менеджменту за чотирма міжнародними стандартами — менеджменту якості, екологічного управління, управління гігієною та безпекою праці та соціальної відповідальності.

А це означає, що рівень організації виробництва і управління ПАТ «Одескабель» повністю відповідає світовим стандартам.

Членство в Міжнародній Федерації виробників кабелю (Відень, Австрія) дає можливість підприємству не просто бути представленим на ринках країн ЄС, а й своєчасно реагувати на тенденції світового кабельного ринку. Особливо це стосується впровадження енергоефективних технологій.

За даними Євросоюзу за 2014 рік, в Європі на освітлення йде 25% електрики в будинках і близько 20% в офісах, магазинах, школах та інших громадських приміщеннях. Багато в чому це пов'язано з широким використанням штучного освітлення.

— Якщо користуватися застарілими світильниками, — пояснюють фахівці підприємства, — то в рік втрачається до 20 доларів на кожному приладі в порівнянні зі світлодіодними лампами. Завдяки розробкам «Одескабель» не тільки скорочуються витрати електроенергії на освітлення, а й поліпшується екологічна ситуація, а у офісних працівників зменшується навантаження на очі. Така продукція такожпопулярна на європейських ринках. 
            
Секрет успіху — нові рішення

Настільки ж успішно реалізує свою інтелектуальну продукцію «Морське інженерне бюро», за проектами якого на європейських верф’ях будуються пасажирські і торгові судна.

— Секрет успіху полягає в професійному підході до справи, — вважає директор Бюро Геннадій Єгоров. — Наші кадри зростають з університетської лави. Постійно в курсі всіх новацій. Завдяки чому пропонуємо нові рішення, які цікаві європейським компаніям. Якісний сервіс готові надавати європейцям і одеські транспортні компанії. За словами Василя Зубкова, віце-президента Асоціації портів України, Одеса більш ніж готова до виходу на ринки ЄС.

— У Одеси з Європою були зовнішньоекономічні зв'язки з самого її заснування. Наші транспортні компанії вже давно працюють з європейськими структурами. Особливо це стосується перевезень продукції аграрного сектору. Адже Україна вийшла на третє місце в світі з експорту зерна.

На експорті зернових продуктів спеціалізується і молода агрофірма «Промінь». Вона пропонує європейським партнерам високоякісне насіння селекції знаменитого Одеського селекційного-генетичного інституту. Як вважає керівник Асоціації фермерів Одеської області Василь Березюк, досвід цієї фірми є хорошим прикладом для інших приватних компаній агросектору.

Вчимося торгувати

— Зона вільної торгівлі відкриває перед Україною унікальні можливості для розвитку економіки, — стверджує комісар ЄС з питань торгівлі Сесілія Мальмстрем. — А Європейський Союз продовжить надавати підтримку і допомогу в пристосуванні до нових умов. Одна з форм такої підтримки — проведення практичних семінарів «Як вийти на ринки Європейського Союзу». — Зараз найголовніше, щоб українські підприємці отримали всю інформацію про діяльність і можливості європейського бізнес—ринку. Вони повинні навчитися конкурувати з його гравцями, успішно реалізуючи власну продукцію, —зазначив віце-президент Американської торговельної палати в Україні Тарас Качка. 

Аби мати попит на ринку Європи, важливо зрозуміти принципи роботи європейських систем сертифікації, митного регулювання, стандарти якості продукції, особливостей екологічного та споживчого законодавства.

— Саме тому актуально проведення таких семінарів, — підкреслив експерт Олег Мірошниченко, — де підприємці отримують, серед іншого, інструкції, як використовувати численні інформаційні платформи, які дозволяють розібратися в специфіці європейського законодавства.

Такі семінари особливо корисні для малих і середніх підприємств, вважає президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков. Адже зона вільної торгівлі відкриває для них доступ до фінансування Євросоюзу, сприяє розширенню ділових контактів і активізує модернізацію і запозичення новітніх європейських технологій.

«Найбільше добро, яке ти можеш зробити для іншого, це не просто поділитися з ним своїми багатствами, але і відкрити для нього його власні багатства», — писав знаменитий британський політик Бенджамін Дізраелі. Створивши зону вільної торгівлі з Україною, Європейський Союз стимулює наших виробників працювати краще, якісніше і продуктивніше, розкрити свої потенційні можливості. А вже від них залежить, як скоро вдасться «приземлитися» на європейській торговій території. Адже стрибок з парашутом — це єдиний вид падіння, від якого відчуваєш тільки гордість.

А ми чекаємо на ваші відгуки про нашу економіку!

Автор: Олександр Галяс, Інна Іщук

Перекладач: Вікторія Гапчук